REGULAMENTUL
ELEVILOR
2020-2021
Calitatea de elev al Scolii Gimnaziale „S. ILLYÉS LAJOS” impune respectarea stricta
a unor prevederi incluse în REGULAMENTUL
ELEVILOR elaborat de către
comisia formata din cadrele
didactice ale Scolii Gimnaziale „S. ILLYÉS LAJOS „ pe baza Statutul elevelui (ORDIN Nr.
4742/2016 din 10 august 2016)
I.
Drepturile elevilor
Art. 1. – Elevii din Şcoala Gimnazială „S. Illyes Lajos” se bucură de toate
drepturile constituţionale, precum şi de drepturi egale conferite de calitatea
de elev.
Art. 2. – Elevii din Şcoala Gimnazială „S. Illyes Lajos” beneficiază de
învăţământ gratuit. Pentru anumite activităţi stabilite în funcţie de niveluri,
cicluri şi programe de studii se pot percepe taxe, în condiţiile prevăzute de
lege.
Art. 3. – (1) Elevii din învăţământul cu frecvenţă beneficiază de diverse
tipuri de burse: de performanţă, de merit, de studiu şi de ajutor social. Criteriile
de acordare a burselor se găsesc în Metodologia elaborată de Ministerul
Educaţiei Naţionale şi promulgată prin Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale.
(2) Elevii au dreptul să fie evidenţiaţi şi
să primească premii şi recompense pentru rezultate deosebite obţinute la
activităţile şcolare şi extraşcolare, precum şi pentru o atitudine civică
exemplară.
Art. 4. – Elevii au dreptul la consiliere şi informare din partea cadrelor
didactice în afara orelor de curs, la consiliere în scopul orientării profesionale,
la consiliere psihologică şi socială prin personal de specialitate.
Art.
5. – Elevii au dreptul de a participa la
activităţi extraşcolare realizate în cadrul şcolii, în cluburi şi palate ale
copiilor, în tabere şcolare, baze sportive, turistice şi de agrement sau în
alte unităţi acreditate în acest sens, cu respectarea prevederilor regulamentelor
de funcţionare a acestora.
Art. 6. – (1) Elevii au dreptul să se asocieze, conform legii, în cercuri şi
asociaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se
organizează şi funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de director.
(2) Dreptul la reuniune se exercită în afara
programului zilnic, iar activităţile pot fi susţinute în şcoală, la cererea
grupului ţintă sau a coordonatorului acestuia, numai cu aprobarea directorului.
În acest caz, aprobarea pentru desfăşurarea acestor acţiuni va fi condiţionată
de acordarea de garanţii scrise, privind asigurarea de către organizatori a
securităţii persoanelor şi bunurilor.
Art. 7. – Elevii au dreptul de a redacta şi difuza, cu acordul directorului,
reviste / publicaţii şcolare proprii, al căror conţinut nu afectează siguranţa
naţională, ordinea publică, sănătatea şi moralitatea, drepturile şi libertăţile
cetăţeneşti sau prevederile prezentului regulament şi a altor regulamente
şcolare.
Art.
8. - Elevii au şi alte drepturi
prevăzute de legislaţia şi regulamentele în vigoare
Art. - La nivelul şcolii se
constituie Consiliul elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor din fiecare
clasă şi funcționează pe baza unui regulament propriu.
II.
Obligaţiile elevilor
Art. 9. – Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:
a) legile statului;
b) prezentul regulament
şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor din învăţământul
preuniversitar;
c) regulile de
circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;
d) normele de
securitate şi sănătate în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor;
e) normele de protecţie
civilă;
f) normele de protecţie
a mediului.
Art. 10. – (1) Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat şi o ţinută
decentă, atât în şcoală, cât şi în afara ei.
(2)
Prin „comportament civilizat” se înţelege:
a) respectul manifestat
faţă de colegi, faţă de cadrele didactice şi faţă de personalul didactic
auxiliar şi nedidactic;
b)
evitarea oricăror forme de violenţă şi agresivitate (fizică, psihică, verbală,
etc.);
c) evitarea
participării pe perioada pauzelor la jocuri ce le-ar putea periclita
integritatea corporală;
d) rezolvarea
situaţiilor conflictuale prin dialog şi în conformitate cu regulamentele
şcolare (arbitrajul profesorului de serviciu, al dirigintelui, al comisiei de
disciplina, al directorului, etc.);
e) responsabilitatea în
îndeplinirea sarcinilor şcolare asumate şi implicarea în rezolvarea unor
probleme, dorinţe sau nevoi, manifestate personal sau în numele clasei;
f) adoptarea unei atitudini sincere şi oneste în orice
situaţie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate
reprezintă de fapt complicitate şi tăinuirea adevărului.
(3) „Ţinuta decentă”
presupune:
a) purtarea obligatoriu a uniformei
şcolare: tricouri cu mânecă scurtă sau lungă de culoare albastra, cu inscripţia
SIL;
b) băieţii trebuie să
poarte pantaloni lungi sau de trei sferturi; păr îngrijit şi nevopsit; nu au
voie să poarte cercei;
c) ţinuta vestimentară
a fetelor trebuie să fie neprovocatoare şi fără accesorii în exces; este
interzis să aibă părul şi unghiile vopsite, nu au voie să folosească un machiaj
strident, nu au voie să poarte cercei sau piercinguri în nară sau buză şi nici
un număr mare de cercei în ureche;
d) atât
băieţii, cât şi fetele, nu au voie să poarte piercinguri si tatuaje vizibile.
(4) La ocazii festive
se va purta obligatoriu ţinută festivă pantaloni/
fusta neagră – cămaşă albă
Art. 11. – Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l
prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor,
pentru informare în legătură cu situaţia lor şcolară.
Art. 12. – Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite
gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar. Acelaşi
lucru se cere şi în cazul cărţilor împrumutate de la biblioteca şcolii şi
restituirea lor la termenul stabilit.
Art. 13. – Elevii au obligaţia să păstreze
curăţenia în sălile de clasă, pe holuri, în grupurile sanitare, în toate
spaţiile destinate activităţilor sportive şi în curţile interioare.
Art. 14. – Intrarea la cursuri a elevilor se face în intervalul 7,35– 8,00.
Elevii claselor I- IV. vor intra şi ieşi prin uşa spre terenul de joacă, iar
elevii claselor V- VIII. prin uşa din spate.
Art.
15. - Elevii
pot părăsi şcoala în timpul desfăşurării programului şcolar doar pentru motive
bine întemeiate şi dovedite (adeverinţă de la medicul şcolii, învoire scrisă de
la părinte / tutore, trimitere de la medicul de familie pentru rezolvarea unor
probleme de sănătate). De asemenea, elevii mai pot părăsi şcoala în timpul
programului şcolar şi în cazul în care părintele / tutorele solicită personal
plecarea elevului de la cursuri pentru rezolvarea unor probleme urgente de
familie. În toate cazurile menţionate mai sus elevii nu pot părăsi şcoala decât
însoţiţi de către părinţi / tutori.
Art. 16. – Motivarea absenţelor elevilor se face pe baza
adeverinţelor.
Art. 17. - Elevii sunt obligaţi să
informeze imediat profesorii asupra incidentelor (altercaţii, accidente etc.)
din timpul orelor şi la activităţile extraşcolare.
Art. 18. - Elevii au obligaţia să
participe la festivităţile de deschidere şi
închidere a anului şcolar, la drumeţiile organizate de şcoală,
comemorarea zilei de 15 Martie şi la Zilele Şcolii.
Art. 19 - Elevii au obligaţia să
aducă materialele necesare pentru ore (caiet, carte, instrumente geometrice,
echipament de desen, de sport, etc.).
Art. 20. - Elevii din clesele V-
VIII. au obligaţia să poarte tricou alb şi pantaloni corespunzatori cponform cerintelui
profesorului de educatie fizica.
Art. 21. - Elevii scutiţi de efort fizic
sunt obligaţi să fie prezenţi la orele de educaţie fizică şi să rămână sub supravegherea
profesorilor. Elevii scutiţi de efort fizic vor prezenta la şcoală documentul
de la medicul specialist până la data de 1 octombrie 2017. Orice scutire
medicală prezentată după această dată este luată în evidenţă cu data respectivă
fără a avea efect asupra absenţelor primite anterior.
Art. 22. Elevii au obligaţia să iasă în curte pe timpul pauzei, cu
excepţia vremii ploioase, vântului puternic sau a frigului.
Art. 23 Elevii au obligatia sa faca
curatenie pe teritoriul scolii conform planificarii.
Art. 24. Elevii care au cererea de a
aduce telefonul la scoala aprobată, trebuie să depună telefonul la secretariat
in timpul orelor.
Art. 25.– Obligaţia elevului de
serviciu pe clasă
(1) La nivelul fiecărei
clase, zilnic sau săptămânal 1-2 elevi efectuează serviciul pe clasă, pe baza
unui grafic întocmit de profesorul diriginte, care este afişat în clasă
(2) Atribuţiile
elevului de serviciu pe clasă sunt:
a) urmăreşte prezenţa
elevilor pe întreaga durată a cursurilor şi comunică profesorilor la începutul
orei lista elevilor absenţi;
b) aduce cretă şi
buretele pentru tablă, asigură curăţenia tablei;
c) veghează la
păstrarea curăţeniei în clasă şi atrage atenţia elevilor să nu arunce hârtii
sau resturi alimentare pe pardoseală şi să folosească pentru aceasta coşul de
gunoi;
d) deschide geamurile
la sfărşitul fiecărui ore;
e) controlează împreună
cu şeful clasei dacă pe timpul folosirii sălii de clasă de către alţi elevi s-a
păstrat integritatea bunurilor şi sesizează profesorul de serviciu, dirigintele
sau conducerea şcolii asupra neregulilor constatate;
f) urmăreşte ţinuta de
uniformă şi carnetul de elev a elevilor din clasă,
g) îndeplineşte alte eventuale atribuţii stabilite de
profesorul diriginte.
III.
Este interzis elevilor:
Art. 26.
·
să insulte şi/sau să hărţuiască
colegii, cadrele didactice sau alte persoane în incinta sau în afara
perimetrului şcolar;
·
să aibă o atitudine de ameninţare
pentru siguranţa celorlalţi elevi şi/sau a personalului şcolii.
·
să aducă în incinta şcolii
persoane străine care pot tulbura activitatea unităţii şcolare;
·
să aibă ţinută, limbaj,
comportamente jignitoare de intimidare, discriminare şi atitudini ostentative
şi provocatoare;
·
să provoace, să instige şi să
participe la acte de violenţă în şcoală şi în afara ei;
·
să distrugă documente şcolare,
precum: cataloage, carnete de elev, caiete de disciplină, foi matricole,
documente din portofoliu educaţional etc.;
·
să deterioreze bunurile din
patrimoniul şcolii (materiale didactice şi mijloace de învăţământ, cărţi de la
biblioteca şcolii, mobilier şcolar, mobilier sanitar, spaţii de învăţământ
etc.);
·
să aducă şi să difuzeze în şcoală
materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea
şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;
·
să organizeze şi să participe la
acţiuni de protest, care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau
care afectează participarea la programul şcolar;
·
să introducă şi să facă uz în
perimetrul şcolii de orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum cuţit,
briceag,muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc., care, prin acţiunea lor,
pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor şi a personalului şcolii;
·
să lanseze anunţuri false cu
privire la amplasarea unor materiale explozibile în perimetrul şcolii;
·
să posede şi să difuzeze materiale
cu caracter obscen sau pornografic;
·
să fotografieze sau să filmeze în
incinta şcolii, fără aprobarea directorului;
·
să aducă telefoane mobile în şcoala,
ori I-poduri, MP3 sau Mp4, tablete ori lap-top;
·
să folosească skate-ul, rolerul şi
bicicleta în curtea şi clădirea şcolii;
·
să circule pe scara profesorilor;
·
să blocheze căile de acces în
spaţiile de învăţământ;
·
să deţine, să consume sau să
comercializeze, în perimetrul şcolii şi în afara acestuia, droguri, substanţe
etnobotanice, băuturi alcoolice şi ţigări şi să participe la jocuri de noroc;
·
să consume produse alimentare din
care rezultă resturi greu de îndepărtat (gumă
de mestecat, seminţe,) respectiv băuturi care conţin cofeină în clădirea, în curtea şcolii şi în sala de
sport;
·
să aruncă gustarea
oferită de guvern;
·
să intervină la instalaţiile electrice din şcoală (prize,
întrerupătoare, firide cu siguranţe fuzibile, becuri, tuburi de iluminat,
aparate).
·
să urce pe gardul şcolii sau pe orice, ce ar insemna pericol
de accidentare.
·
să deranjeze personalul de la secretariat, cu
excepţia situaţiilor de urgenţă.
IV.
Sancţionarea elevilor
Art.27.
(1) Elevii din sistemul de învăţământ
de stat, particular şi confesional autorizat/acreditat, care săvârşesc fapte
prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele
şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora conform
prevederilor prezentului statut.
(2) Pentru a putea fi sancţionaţi,
faptele trebuie să se petreacă în perimetrul unităţii de învăţământ sau în
cadrul activităţilor extraşcolare. Pentru faptele petrecute în afara
perimetrului unităţii de învăţământ sau în afara activităţilor extraşcolare
organizate de unitatea de învăţământ, elevii răspund conform legislaţiei în
vigoare.
(3) Elevii au dreptul la apărare,
conform legii.
(4) Sancţiunile ce pot fi aplicate
elevilor sunt:
a) observaţie individuală;
b) mustrare scrisă;
c) retragerea temporară sau
definitivă a bursei de merit, a bursei sociale
d) mutarea disciplinară la o clasă
paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ;
(5) Toate sancţiunile aplicate se
comunică individual, în scris, atât elevilor, cât şi părinţilor, tutorilor sau
susţinătorilor legali. Sancţiunea se aplică din momentul comunicării acesteia
sau ulterior, după caz.
(6) Violenţa fizică sub orice formă se
sancţionează conform dispoziţiilor legale în vigoare.
(7) Sancţiunea prevăzută la alin. (4)
lit. d) nu se poate aplica în învăţământul primar.
V.
Sanctiuni
Art.28
(1) Elevii nu pot fi supuşi unor
sancţiuni colective.
(2) Observaţia individuală constă în
atenţionarea elevului cu privire la încălcarea regulamentelor în vigoare ori a
normelor de comportament acceptate. Aceasta trebuie însoţită de consilierea
elevului, care să urmărească remedierea comportamentului. Sancţiunea se aplică de
către profesorul diriginte, învăţătorul/institutorul/profesorul pentru
învăţământul primar sau de către directorul unităţii de învăţământ.
Art. 29
(1) Mustrarea scrisă constă în
atenţionarea elevului, în scris, de către profesorul pentru învăţământul primar
sau profesorul diriginte, cu menţionarea faptelor care au determinat
sancţiunea.
(2) Sancţiunea este propusă
consiliului clasei de către cadrul didactic la ora căruia s-au petrecut faptele
susceptibile de sancţiune, spre validare. Sancţiunea se consemnează în
registrul de procese-verbale al consiliului clasei şi într-un raport care va fi
prezentat consiliului profesoral de către învăţătorul/institutorul/profesorul
pentru învăţământul primar sau profesorul diriginte, la sfârşitul semestrului.
(3) Documentul conţinând mustrarea
scrisă va fi înmânat elevului sau părintelui/tutorelui/susţinătorului legal,
pentru elevii minori, personal sau, în situaţia în care acest lucru nu este
posibil, prin poştă, cu confirmare de primire.
(4) Sancţiunea se înregistrează în
catalogul clasei, precizându-se numărul documentului.
(5) Sancţiunea poate fi însoţită de
scăderea notei la purtare, respectiv de diminuarea calificativului, în
învăţământul primar.
Art.29
(1) Retragerea temporară sau
definitivă a bursei se aplică de către director, la propunerea consiliului
clasei, aprobată prin hotărârea consiliului profesoral.
(2) Sancţiunea este însoţită de
scăderea notei la purtare, respectiv de diminuarea calificativului, în
învăţământul primar, aprobată de consiliul profesoral al unităţii de
învăţământ.
Art.30
(1) Mutarea disciplinară la o clasă
paralelă, în aceeaşi unitate de învăţământ, se consemnează într-un document
care se înmânează de către învăţător/institutor/profesorul pentru învăţământul
primar/profesorul diriginte/director, sub semnătură, părintelui, tutorelui sau
susţinătorului legal al elevului minor
(2) Sancţiunea se consemnează în
catalogul clasei şi în registrul matricol.
(3) Sancţiunea, însoţită de scăderea
notei la purtare, se validează în consiliul profesoral, la propunerea
consiliului clasei.
Art. 31
(1)Pentru toţi elevii din
învăţământul preuniversitar, la fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru
din totalul orelor de studiu sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de
ore pe semestru la o disciplină va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct.
Art.32
(1) Elevii care se fac responsabili de deteriorarea sau
sustragerea bunurilor unităţii de învăţământ sunt obligaţi să acopere, în
conformitate cu prevederile art. 1357 - 1374 din Codul civil, toate cheltuielile
ocazionate de lucrările necesare reparaţiilor sau, după caz, să restituie
bunurile ori să suporte toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor
deteriorate sau sustrase.
(2) În cazul distrugerii sau deteriorării
manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul
deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi
tipului de manual deteriorat. În
caz contrar, elevii vor achita contravaloarea manualelor respective. Elevii nu
pot fi sancţionaţi cu scăderea notei la purtare pentru distrugerea sau
deteriorarea manualelor şcolare.
Art.33
(1). Dacã elevul cãruia i s-a aplicat o
sanctiune mentionatã la Art. 27 punctul 14 literele a. – d. dã dovadã de un
comportament ireprosabil pe o perioadã de cel putin 8 sãptãmâni de scoalã pânã
la încheierea semestrului/anului scolar, prevederea privind scãderea notei la
purtare, asociatã sanctiunii, se poate anula. Anularea este decisã de cel care
a aplicat sanctiunea.
(2). Contestaţia împotriva sancţiunilor se
adresează în scris, CA al școlii, în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii. Ea se
soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariat.
Hotărârea CA este definitivă.
(3).Sancţiunile se aplică conform procedurii aprobate
în CA .
ABATERI
|
PRIMA DATA
|
LA REPETAREA ABATERILOR
|
Intarziere la ora
|
Avertisment scris în
caietul de disciplină
|
La a 3-a abatere
absenţă nemotivată
|
Absenta nemotivata de la ore
|
Observaţie
individuală
|
Scaderea notei la
purtare cu 1 punct ptr. 10 abs.nemotivate
|
Ţinuta vestimentară nepotrivită (îmbrăcăminte,
păr,etc.)
|
Observaţie
individuală
|
a.
mustrare scrisă
|
Lipsa uniformei
|
Observaţie
individuală
|
La a 2-a abatere:
Avertisment scris în caietul de disciplină
La 3-a abatere:
mustrare scrisă
|
Lipsa carnetului de elev
|
Observaţie
individuală
|
La a 2-a abatere:
Avertisment scris în caietul de disciplină
La 3-a abatere:
mustrare scrisă
|
Modificari în carnet
|
Mustrare scrisa cu scăderea a 1-2
puncte la purtare;
|
|
Deranjarea orelor de curs
|
Observaţie
individuală
Avertisment scris în
caietul de disciplină
|
După a 3-a abatere:
-
mustrare scisă
-
discuţii cu părinţii
-
mutarea disciplinară la o clasă
paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ
|
Distrugerea documentelor scolare, inclusiv caietului de
disciplină
|
Invitarea părinţilor
la şcoala pentru a se analiza gravitatea faptei;
Scăderea notei la purtare la 6 pentru adăugare de înscrisuri , deteriorare sau sustragerea unor documente scolare si sesizarea autoritatilor |
|
Distrugerea sau pierdera manualelor şi cărţii
împrumutat din biblioteca şcolii
|
Răscumpărarea cărţii
sau achitarea contravalorii acestuia
|
|
Distrugerea bunurilor
|
Plata pagubelor
Discuţie elev(i)-
părinte
|
Plata pagubelor şi:
a.
mustrare scrisă
b.
scăderea notei la purtare
|
Nepăstrarea curăţeniei în sălile de clasă, pe coridor
şi în curtea școlii
|
Observaţia
individuala;
|
Activităţi in folosul
şcolii:
- Efectuarea
curăţeniei în clasa la sfârşitul programului
- strângerea hârtiilor şi a altor resturi
din curtea şcolii şi în vecinătatea gardului.
|
Aruncarea gustării oferită de guvern
|
Observaţie
individuală
Activităţi in folosul
şcolii:
- Efectuarea
curăţeniei în clasa la sfârşitul programului
|
La repetarea
abaterii:
- Prelungirea
efectuarii curăţeniei în clasa la sfârşitul programului
|
Refuz de a respecta personalul didactic, auxiliar, și nedidactic al școlii
|
Observaţia individuala;
|
a.
După a 3-a abatere:
b.
mustrare scisă
c.
discuţii cu părinţii
d.
mutarea disciplinară la o clasă
paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ
e.
retragerea temporară a bursei
f.
scăderea notei la purtare
|
c.
|
||
Implicarea in conflicte verbale, fizice
|
Observaţie
individuală şi scris în caietul de disciplină
|
După a 3-a abatere:
a.
mustrare scisă
b.
discuţii cu părinţii
c.
mutarea disciplinară la o clasă
paralelă din aceeaşi unitate de învăţământ
d.
retragerea temporară a bursei
e.
scăderea notei la purtare
|
Fumat in toalete, curtea şcolii
|
Observaţie
individuală
Scădera notei la
purtare
|
a.
|
Conflicte grave
|
Discuţie cu elevul,
părinţii
|
a.
mustrare scrisă
b.
mustrare în faţa Consiliului
Profesoral;
c.
mustrare în faţa Comisiei de
Disciplină
d.
scăderea notei la purtare
|
Aducerea în şcoală
a unor persoane în scopul reglării de conturi
|
Mustrare în faţa
colectivului clasei - anunţarea părinţilor
|
|
Aducerea telefonului mobil, tablet, lap-top
|
Va fi confiscat si
restituit doar părinţilor la cererea scrisă şi depusă la secretariat
|
telefoanele vor fi
restituite doar la sfârşitul anului şcolar
|
Fotografiat, filmat cu telefon sau alte mijloace
audio-video
|
Confiscarea
aparatului
Se cheamă părintele
imediat pentru returnare, ştergere înregistrări
|
a.
mustrare scrisă
b.
mustrare în faţa Consiliului
Profesoral;
c.
mustrare în faţa Comisiei de Disciplină
d.
scăderea notei la purtare
|
Difuzarea de
materiale cu caracter obscen
|
- confiscarea
materialelor
- discuţii cu
părinţii elevului
|
a.
mustrare scrisă
b.
mustrare în faţa Consiliului
Profesoral;
c.
mustrare în faţa Comisiei de Disciplină
d.
scăderea notei la purtare
|
VI.
Recompensele elevilor
Art. 35. –
(1.)Elevii care obţin
rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se disting prin
comportament exemplar pot primi următoarele recompense:
a)
evidenţiere în faţa colegilor clasei;
b)
evidenţiere, de către director, în faţa colegilor de şcoală sau în faţa
consiliului profesoral;
c)
comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţiunea faptelor
deosebite pentru care elevul este evidenţiat;
d)
burse de merit, de studiu sau alte recompense materiale acordate de stat, sau
de sponsori;
e)
premii, diplome, medalii;
f)
recomandare pentru trimiterea, cu prioritate, în excursii sau în tabere de
profil din ţară şi din străinătate;
2. Acordarea premiilor
elevilor la sfârşitul anului şcolar se face la nivelul școlii, la propunerea dirigintelui,
a Consiliului clasei sau a directorului şcolii.
3. Se pot acorda premii speciale
elevilor care:
a.
s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;
b.
au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi la alte
activităţi extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau
internaţional;
c.
s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;
4. Scoala Gimnazială „S.I.L.”
şi alţi factori pot stimula activităţile de performanţă ale elevilor la nivel
local, naţional sau internaţional, prin alocarea unor premii, burse, din partea
Consiliului reprezentativ al părinţilor, a agenţilor economici, a fundaţiilor
ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale etc.
8. Elevii care au obţinut
performanţe la olimpiade şi concursuri şcolare sunt recompensaţi cu diplome şi
eventual şi financiar.
9. La sfârşitul anului
şcolar, elevii sunt premiaţi pentru activitatea desfăşurată, la propunerea
profesorului pentru învăţământ primar, a profesorului diriginte, a Consiliului
profesoral al clasei sau a directorului.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése