péntek

Metodológia - előkészítő és I osztály kialakítása , beíratkozás

http://www.edums.ro/

Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 1

ÎN CLASA PREGĂTITOARE ȘI ÎN CLASA I PENTRU ANUL ȘCOLAR 2012-2013 Cap. I Dispoziții generale Art. 1.
METODOLOGIE PRIVIND CUPRINDEREA COPIILOR În conformitate cu prevederile Legii educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, învățământul primar cuprinde clasa pregătitoare și clasele I-IV. Art. 2. (1) Cuprinderea elevilor în clasa pregătitoare și în clasa I, pentru anul școlar 2012-2013, se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (2) În sensul prezentei metodologii, prin părinți se înțelege inclusiv tutori legal instituiți sau susținători legali. (3) În sensul prezentei metodologii, prin domiciliu se înțelege inclusiv reședință, după caz. Art. 3. (1) În conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, fiecare locuință este arondată unei unități de învățământ obligatoriu, aflată în proximitatea sa, numită în continuare „școala de circumscripție". Totalitatea străzilor arondate unității de învățământ formează circumscripția școlară a unității de învățământ respective. (2) În vederea cuprinderii în clasa pregătitoare și în clasa I a tuturor copiilor care au vârsta corespunzătoare, inspectoratele școlare județene (ISJ) și Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB), în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, realizează recenzarea acestora pentru fiecare din circumscripțiile școlare. (3) În urma recenzării copiilor care trebuie să înceapă învățământul primar în anul școlar 2012-2013, ISJ/ISMB stabilesc/stabileşte proiectul planului de școlarizare la clasa pregătitoare, respectiv la clasa I. (4) ISJ/ISMB alocă numărul de clase pregătitoare și de clase I, ținând cont de capacitatea de cuprindere a fiecărei unități de învățământ și de obligativitatea cuprinderii în școală a tuturor copiilor din circumscripția școlară. La alocarea numărului de clase pregătitoare și de clasa I, se va ține cont de numărul copiilor care au împlinit vârsta pentru a începe învățământul primar, de opțiunea părinților de a-și înscrie copiii în clasa pregătitoare sau în clasa I și de participarea/neparticiparea, în anul școlar 2011-2012, a acestor copii la învățământul preșcolar, de arondarea străzilor la unitățile de învățământ sau de cea mai bună oportunitate educațională identificată. (5) Circumscripțiile școlare și proiectul planului de școlarizare sunt afișate la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar, conform calendarului înscrierii, pentru informarea părinților și a publicului interesat. Art. 4. (1) Conform legii, învățământul primar este învățământ obligatoriu. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 2 (2) Numărul de locuri care se alocă, prin cifra de școlarizare, pentru clasa pregătitoare și clasa I, în învățământul de stat, este mai mare sau egal cu numărul copiilor care au împlinit vârsta pentru a începe învățământul primar, asigurând astfel fiecărui copil un loc. (3) Părinții, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2012 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii. (4) Părinții care nu înscriu în învățământul primar sau împiedică înscrierea și/sau frecventarea școlii de către copilul care a împlinit vârsta pentru a merge la școală, vor fi sancționați în conformitate cu prevederile legale.
a) dacă sunt înscriși și frecventează, în anul școlar 2011-2012, grupa mare, pregătitoare pentru școală;
b) dacă nu sunt înscriși sau nu frecventează grupa mare, pregătitoare pentru școală, în anul școlar 2011-2012, dar evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă pregătirea copilului pentru parcurgerea cu succes a clasei I. In cazul în care rezultatul evaluării arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei I, copiii vor fi înscriși în clasa pregătitoare.
(6) Listele copiilor care sunt înscriși și frecventează grupa mare, pregătitoare pentru școală, în anul școlar 2011-2012, în format electronic needitabil, sunt puse la dispoziția fiecărei unități de învățământ care are clase de învățământ primar de către comisia județeană/a municipiului București, înainte de începerea primei etape de înscriere.
Cap. II Stabilirea clasei în care va fi înscris copilul Art. 5. (1) Având în vedere că, în anul școlar 2012 – 2013, vor începe învățământul primar atât copii de 6 ani, cât și copii de 7 ani, debutul școlar se poate face în acest an, în mod excepțional, în clasa pregătitoare sau în clasa I, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (2) Stabilirea clasei în care va fi înscris copilul se face în funcție de vârsta copilului, de participarea/neparticiparea anterioară a acestuia la educația preșcolară, de dezvoltarea psihosomatică a copilului și de opțiunea părinților acestuia. (3) Copiii care împlinesc 7 ani până la data de 31 august 2012 inclusiv vor fi înscriși în clasa I. (4) Copiii care împlinesc 6 ani până la data de 31 august 2012 inclusiv vor fi înscriși în clasa pregătitoare, cu excepția situațiilor prevăzute la alin. (5). (5) Prin excepție de la prevederile alin. (4), copiii care împlinesc 6 ani până la data de 31 august 2012 inclusiv pot fi înscriși în clasa I, la solicitarea scrisă a părinților, în următoarele situații: Art. 6. (1) Părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2012 inclusiv pot să-și înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare, în conformitate cu prevederile legii și ale prezentei metodologii, dacă evaluarea Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 3 dezvoltării psihosomatice a acestora făcută de specialiști atestă pregătirea copiilor pentru parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare. (2) Părinții copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2012 inclusiv care nu optează pentru înscrierea copiilor lor în clasa pregătitoare în anul școlar 2012-2013 sau ai celor pentru care evaluarea menționată la alin. (1) arată că dezvoltarea psihosomatică nu poate asigura parcurgerea cu succes a clasei pregătitoare își vor înscrie copiii la grădiniță, în grupa mare. (3) Situațiile menționate la alin. (1) și (2), precum și la art. 5 sunt prezentate în tabelul prevăzut în anexa nr. 1a. (4) ISJ/ISMB vor soluționa orice situație legată de înscrierea la clasa pregătitoare sau la clasa I în interesul educațional al elevului și în limitele legii. (5) ISJ/ISMB au obligația de a transmite, cu celeritate, la Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS), informațiile referitoare la situațiile prevăzute la alin. (4) și la modalitățile de soluționare a acestora. Informațiile vor fi transmise pe faxul Direcției Generale Educație și Învățare pe Tot Parcursul Vieții (DGEÎTPV) și pe e-mail, inspectorului din DGEÎTPV responsabil cu monitorizarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I în județul respectiv.
(7) În baza procesului-verbal, comisia județeană/a municipiului Bucureşti stabilește nivelul de clasă - clasa pregătitoare, respectiv clasa I - la care vor fi înscriși copiii, sau stabilește înscrierea copilului în învățământul preșcolar, conform rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice și prevederilor prezentei metodologii.
Art. 7 (1) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor, menționată la art. 5 și art. 6, se efectuează sub coordonarea centrului Județean/al municipiului București de resurse și asistență educațională (CJRAE/CMBRAE), în perioada prevăzută de calendarul înscrierii în clasa pregătitoare și în clasa I. (2) În evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor va fi implicat personalul de specialitate al CJRAE/CMBRAE, personal de specialitate din alte instituții/unități, precum și medici școlari sau medici de familie, după caz. (3) Comisia județeană/a municipiului București poate decide organizarea evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor atât la sediul CJRAE/CMBRAE, cât și în diferite zone ale județului/municipiului București, pentru a facilita accesul părinților și al copiilor la această evaluare. (4) Perioada de desfășurare a evaluării dezvoltării psihosomatice, programul zilnic stabilit pentru aceasta, precum și adresele unităților/instituțiilor la care se desfășoară evaluarea sunt stabilite de comisia județeană/a municipiului București și sunt afișate la toate unitățile de învățământ și pe site-ul ISJ/ISMB. (5) Rezultatul evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului este comunicat, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. Rezultatul evaluării nu poate fi contestat. (6) Rezultatul evaluărilor dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București este înscris într-un proces-verbal, semnat de specialiștii care au efectuat evaluarea. CJRAE/CMBRAE transmite procesul-verbal comisiei județene/a municipiului București, care asigură păstrarea sa la dosarul comisiei. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 4 (8) Decizia comisiei județene/a municipiului București, referitoare la nivelul de clasă la care urmează a fi înscriși copiii care au participat la evaluarea dezvoltării psihosomatice, este comunicată prin afișare la unitățile de învățământ. Cap. III Alegerea unității de învățământ la care va fi înscris copilul Art. 8. (1) Toți copiii ai căror părinți solicită înscrierea în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I la școala de circumscripție vor fi înmatriculați la unitatea de învățământ solicitată. (2) Pe locurile libere, se înscriu și, ulterior, se înmatriculează, copiii care provin din alte circumscripții școlare, în conformitate cu solicitările părinților și cu prevederile prezentei metodologii. (3) În sensul prezentei metodologii, numărul locurilor libere este stabilit ca diferența dintre numărul de locuri alocate pentru un anumit nivel de clasă - clasă pregătitoare, respectiv clasa I - și numărul de copii din circumscripție care trebuie înscriși la acel nivel de clasă. Exemplificarea modului în care se stabilește numărul de locuri libere, în sensul prezentului articol, se regăsește în anexa nr. 1b. Art. 9. (1) În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor de înscriere de la părinți din afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere definite conform art. 8, vor fi aplicate criterii de departajare, stabilite în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (2) Criteriile generale de departajare a copiilor, care se aplică în situația în care la o unitate de învățământ există mai multe cereri pentru înscrierea copiilor din afara circumscripției decât locuri libere, sunt următoarele: a) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; b) existența unui document care dovedește că este orfan de ambii părinți sau provine de la o casă de copii; c) existența unui document care dovedește că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală; d) existența unui document care dovedește că unul dintre părinți este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învățământ; e) existența unui frate/a unei surori a copilului, înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învățământ la care se solicită înscrierea. (3) În cazul în care numărul cererilor de înscriere de la părinți din afara circumscripției școlare este mai mare decât numărul de locuri libere, criteriile generale de departajare se aplică succesiv, în ordinea în care apar ele la alin. (2). (4) Fiecare unitate de învățământ va stabili criterii specifice de departajare, care se aplică în situația în care pe ultimele locuri există copii aflați la egalitate din punctul de vedere al criteriilor menționate la alin. (2). Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 5 (5) Criteriile specifice menționate la alin. (4) nu pot fi discriminatorii și trebuie să țină cont de faptul că toți copiii au drepturi egale de acces la educație, indiferent de condiția socială și materială, de sex, rasă, naționalitate, confesiune. (6) Este interzisă includerea printre criteriile specifice menționate la alin. (4) a oricăror tipuri de teste, examene și altele asemenea. (7) Criteriile specifice menționate la alin. (4) nu pot include existența unor liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului aprobat prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului pentru înscrierea în clasa pregătitoare și în clasa I, sau orice alte proceduri care nu respectă spiritul și litera prezentei metodologii. (8) În cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc liber, este înmatriculat un copil din altă circumscripție școlară, fratele său geamăn/sora sa geamănă va fi admis/admisă la aceeași unitate de învățământ, peste numărul de locuri alocat. Art. 10. (1) Criteriile specifice de departajare menționate la art. 9 alin. (4) sunt stabilite în consiliul de administrație al unității de învățământ, și se transmit, spre aprobare, comisiei județene/a municipiului București. (2) Criteriile specifice de departajare aprobate se anunță public, la data menționată în calendarul de înscriere, prin afișare la sediul unității de învățământ. (3) Modificarea criteriilor specifice de departajare după această dată este interzisă. Art. 11. (1) În funcție de situația specifică, părinții pot solicita înscrierea copiilor lor în altă localitate decât localitatea de domiciliu, inclusiv în alt județ. (2) În cazurile menționate la alin. (1), părinții vor depune cererile-tip de înscriere la unitățile de învățământ nominalizate de ISJ/ISMB pentru înscrierea candidaților din alte localități. (3) Informațiile referitoare la centrul special de înscriere, stabilit pentru înscrierea copiilor din altă localitate din județ sau din alt județ/municipiul București, sunt disponibile la școala de circumscripție. (4) Informațiile referitoare la centrul special de înscriere, stabilit pentru înscrierea copiilor din altă localitate din județ sau din alt județ/municipiul București, sunt disponibile și pe site-ul fiecărui inspectorat. Cap. IV Procedura de înscriere Art. 12. (1) Comisiile județene/a municipiului București au/are obligația să asigure afișarea tuturor informațiilor referitoare la înscrierea în clasa pregătitoare sau în clasa I, inclusiv circumscripțiile școlare și planul de școlarizare, la fiecare unitate de învățământ din județ, precum și pe site-ul ISJ/ISMB. (2) Comisiile județene/a municipiului București coordonează organizarea ședințelor de informare și consiliere a părinților copiilor înscriși la grădiniță și care urmează să înceapă învățământul primar în anul școlar 2012 -2013. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 6 (3) Comisiile județene/a municipiului București asigură instituirea și funcționarea unui telverde, la care părinții și alte persoane interesate pot obține, gratuit, informații referitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I. (4) Numărul telverde menționat la alin. (3) este 0 800 816 xyz, unde xyz este indicativul județului. De exemplu, pentru Arad indicativul este 257, pentru Brăila indicativul este 239, pentru București indicativul este 021. (5) Comisiile județene/a municipiului București iau/ia toate măsurile pentru comunicarea informațiilor legate de înscrierea în clasa pregătitoare sau în clasa I, inclusiv posibilitatea de informare la telverde și numărul acestuia, către mijloacele de comunicare în masă. (6) Toate unitățile de învățământ au obligația de a oferi informații referitoare la procedura de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I. Părinții se pot adresa celei mai apropiate unități de învățământ, care îi va îndruma în privinţa pașilor pe care trebuie să îi parcurgă, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii.
a) prima etapă, în care vor fi înscriși copiii ai căror părinți solicită înscrierea la școala de circumscripție;
b) a doua etapă, în care sunt înscriși copiii ai căror părinți solicită înscrierea la o altă unitate școlară decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere;
c) a treia etapă, în care sunt înscriși copiii ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă școală decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost înmatriculați, din lipsă de locuri sau ai căror părinți nu au participat la etapele anterioare de înscriere și solicită, în etapa a treia, înscrierea la școala de circumscripție;
d) a patra etapă, în care este asigurată înscrierea copiilor care nu au participat la etapele anterioare sau nu au fost distribuiți, din diferite motive.
Art. 13 (1) Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I se face în urma completării unei cereri-tip de înscriere. (2) Completarea cererii-tip de înscriere se face la secretariatul școlii la care se solicită înscrierea, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii, prin introducerea în aplicația informatică a datelor furnizate de părinte. (3) Părintele depune, în momentul completării fișei de înscriere, o fotocopie a actului de identitate propriu și o fotocopie a certificatului de naștere al copilului, care vor fi certificate conform cu originalul de către secretariatul unității de învățământ. (4) În cazul în care solicită înscrierea la altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe lângă documentele menționate la alin. (3), părinții depun și documente care dovedesc îndeplinirea criteriilor de departajare, în conformitate cu art. 9 și 10. Art. 14 Cuprinderea în clasa pregătitoare și în clasa I se face în etape succesive, după cum urmează: Cap. V Prima etapă de înscriere Art. 15
(2) Completarea cererii – tip de înscriere se face la școala de circumscripție.
(1) În prima etapă sunt procesate doar cererile părinților care solicită înscrierea copiilor la școala de circumscripție. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 7 (3) În momentul completării cererii, părinții vor fi informați că aplicația informatică nu permite înscrierea copilului la mai multe unități de învățământ. (4) Comisia de înscriere din unitatea de învățământ va verifica documentele depuse de părinte și nu va procesa cererile depuse de părinții care au domiciliul în afara circumscripției școlare. (5) Comisiile județene vor lua toate măsurile pentru monitorizarea respectării prevederii menționate la alin. (4) și pentru sancționarea membrilor comisiilor de înscriere din unitatea de învățământ care nu respectă prevederile prezentei metodologii. Art. 16 (1) Cererile-tip de înscriere sunt completate, în prezența părinților, de către un membru al comisiei de înscriere din școală, direct în aplicația informatică. (2) După completare, cererea-tip de înscriere este tipărită, verificată și semnată de părinte. (3) În cazul existenței unei erori în transcrierea datelor, părinții o semnalează pe loc, iar comisia de înscriere din unitatea de învățământ procedează la corectarea greșelii în baza de date computerizată și retipărește cererea-tip corectată din calculator, în vederea semnării de către părinte. Art. 17 (1)Toți copiii ai căror părinți au solicitat înscrierea la școala de circumscripție vor fi înmatriculați conform opțiunii, în perioada prevăzută de calendarul înscrierii. (2) Lista candidaților înmatriculați după prima etapă se afișează la școala de circumscripție, conform calendarului înscrierii. Cap. VI A doua etapă de înscriere Art. 18 (1) După încheierea primei etape, comisiile de înscriere din unitățile de învățământ afișează locurile rămase libere. (2) Locurile rămase libere, stabilite în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3), de la toate unitățile de învățământ din județ vor fi afișate la fiecare unitate de învățământ care școlarizează clasa pregătitoare și clasa I și pe site-ul ISJ/ISMB, pentru informarea părinților. (3) Fiecare unitate de învățământ afișează programul de completare a cererilor – tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea la altă școală decât școala de circumscripție, precum și criteriile specifice de departajare stabilite de unitatea școlară. Art. 19 (1) În a doua perioadă de înscriere, în conformitate cu calendarul înscrierii și cu programul afișat, la unitatea de învățământ la care părintele dorește înscrierea copilului, se completează cererile-tip de înscriere ale părinților din afara circumscripției școlare. (2) Nu pot depune cereri de înscriere în a doua etapă, părinții care au depus dosare și au semnat cererile – tip de înscriere în prima etapă. (3) În momentul completării cererii, părinții sunt informați cu privire la prevederile prezentei metodologii, la numărul de locuri libere și la criteriile de departajare generale și specifice care vor fi utilizate în cazul în care numărul de opțiuni pentru respectiva unitate de învățământ este mai mare decât numărul de locuri libere. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 8 (4) În momentul completării cererii, părinții vor fi informați că aplicația informatică nu permite înscrierea copilului la mai multe unități de învățământ. (5) Unitățile școlare pun la dispoziția părinților aceste informații și prin afișare.
(3) Cererile-tip de înscriere sunt completate în prezența părinților de către un membru al comisiei de înscriere din școală, direct în aplicația informatică.
Art. 20 (1) Cererile-tip de înscriere sunt completate în prezența părinților de către un membru al comisiei de înscriere din școală, direct în aplicația informatică. (2) După completare, cererea-tip de înscriere este tipărită, verificată și semnată de părinte. (3) În cazul existenței unei erori, părinții o semnalează pe loc, iar comisia de înscriere din unitatea de învățământ procedează la corectarea greșelii în baza de date computerizată și retipărește cererea-tip corectată din calculator, în vederea semnării de către părinte. (4) În cazul în care aplicația informatică semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învățământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost semnată de părinte, dosarul de înscriere nu va mai fi acceptat și rămâne valabilă opțiunea deja asumată pentru altă unitate de învățământ. Art. 21 Până la data precizată în calendarul înscrierii, comisia de înscriere din fiecare unitate de învățământ la care au rămas locuri libere după prima etapă, efectuează procesarea cererilor părinților copiilor proveniți din alte circumscripții școlare și stabilește lista copiilor care vor fi înmatriculați în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I, în funcție de numărul de cereri, de numărul de locuri libere și de criteriile de departajare. Art. 22 La sfârșitul celei de a doua etape de înscriere, fiecare unitate de învățământ care participă la etapa a doua de înscriere afișează lista copiilor înscriși conform cererii părinților, precum și lista copiilor care au optat pentru unitatea de învățământ respectivă, dar nu au putut fi înscriși din lipsă de locuri. Art. 23 (1) După a doua etapă de înscriere, unitățile de învățământ transmit comisiei județene/a municipiului București baza de date cu situația copiilor înscriși, precum și listele copiilor care au optat pentru unitatea de învățământ respectivă, dar nu au putut fi înscriși din lipsă de locuri. (2) Comisiile județene/a municipiului București actualizează baza de date județeană/a municipiului București și, ținând cont de distribuirea copiilor la diferite școli, stabilesc/stabileşte și afișează, pentru fiecare unitate de învățământ, numărul copiilor din circumscripția școlară care au fost înscriși la școala de circumscripție, numărul copiilor din circumscripția școlară care au fost înscriși la altă școală și numărul de locuri libere, dacă mai există. Cap. VII A treia etapă de înscriere Art. 24 (1) În a treia etapă de înscriere se depun și se procesează cererile părinților care inițial au solicitat înscrierea la altă școală decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși, din lipsă de locuri și doresc întoarcerea la școala de circumscripție. (2) În a treia etapă de înscriere se depun și cererile părinților din circumscripția școlară, care doresc înscrierea la școala de circumscripție, dar care nu au participat la etapele anterioare de înscriere. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 9 (4) După completare, cererea-tip de înscriere este tipărită, verificată și semnată de părinte. (5) În cazul existenței unei erori, părinții o semnalează pe loc, iar comisia de înscriere din unitatea de învățământ procedează la corectarea greșelii în baza de date computerizată și retipărește cererea-tip corectată din calculator, în vederea semnării de către părinte. Art. 25 (1) La încheierea celei de-a treia etape de înscriere, baza de date județeană/a municipiului București este actualizată cu situația copiilor înscriși în a treia etapă. (2) Aplicația informatică stabilește numărul de locuri disponibile de la fiecare unitate de învățământ. Art. 26 La încheierea celei de-a treia etape de înscriere se consideră locuri disponibile, pe lângă locurile rămase neocupate după a doua etapă de repartizare, și locurile copiilor din circumscripția școlară respectivă care au fost înmatriculați la o altă școală, în etapa a doua de înscriere, sau care nu s-au înscris în nici o unitate de învățământ în etapele anterioare. Exemplificarea modului în care se stabilește numărul de locuri disponibile, în sensul prezentului articol, se regăsește în Anexa nr. 1b. Art. 27 (1) Comisiile județene/a municipiului București afișează situația completării locurilor la fiecare unitate de învățământ, numărul de locuri disponibile în sensul art. 26 și numărul copiilor neînscriși după primele trei etape. (2) Informațiile menționate la alin. (1) se afișează pe site-ul ISJ/ISMB, precum și la fiecare unitate de învățământ. Cap. VIII A patra etapă de înscriere Art. 28 (1) În a patra etapă de înscriere, comisia județeană/a municipiului București soluționează situațiile copiilor care nu au fost cuprinși într-o școală în etapele anterioare. (2) Procedura de înscriere a copiilor care nu au fost cuprinși în nici o unitate de învățământ în etapele anterioare este stabilită de comisia județeană/a municipiului București și este comunicată prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului. (3) Comisia județeană/a municipiului București are obligația de a informa MECTS, respectiv inspectorul responsabil pentru monitorizarea procesului de cuprindere în clasa pregătitoare și în clasa I în județul respectiv/municipiul București, cu privire la procedura menționată la alin. (2). (4) Pentru rezolvarea situațiilor menționate la alin. (1), comisia județeană/a municipiului București utilizează locurile disponibile, stabilite conform art. 26. Art. 29 (1) În etapa a patra de înscriere se procesează, în primul rând, pentru fiecare unitate de învățământ la care mai există locuri disponibile, cererile părinților care au optat în etapa a doua pentru respectiva școală, dar nu au fost acceptați inițial, din lipsă de locuri. (2) Procesarea cererilor menționate la alin. (1) și ocuparea locurilor disponibile se fac în ordinea stabilită prin aplicarea criteriilor de departajare generale și specifice din prezenta metodologie. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 10 (3) După soluționarea cu prioritate a cererilor menționate la alin. (1), comisia județeană/a municipiului București va asigura cuprinderea în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I a copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ, în funcție de opțiunile părinților, de numărul de locuri disponibile și de criteriile de departajare anunțate conform prezentei metodologii. Art. 30 (1) Comisiile județene/a municipiului București rezolvă, în a patra etapă de înscriere, orice altă situație referitoare la înscrierea în clasa pregătitoare sau în clasa I, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului. (2) În situații excepționale, consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare pot ajusta planul de școlarizare pentru a asigura accesul la educație al tuturor copiilor care trebuie să își facă debutul școlar în anul 2012-2013. (3) ISJ/ISMB informează Direcția generală management, resurse umane și rețea școlară din MECTS despre aceste situații și despre deciziile luate pentru soluționarea lor. Cap. IX Asigurarea dreptului la educație al tuturor copiilor care trebuie să își facă debutul școlar în anul 2012-2013 Art. 31 ( 1) După încheierea celei de a patra etape, comisiile județene/a municipiului București analizează rezultatele cuprinderii copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I, le compară cu rezultatele recensământului și se asigură că toți copiii recenzați sunt înmatriculați la o unitate de învățământ. (2) Dacă analiza menționată la alin. (1) demonstrează că există copii recenzați neînscriși în nicio unitate de învățământ, ISJ/ISMB și unitățile de învățământ, împreună cu autoritățile administrației publice locale, fac demersurile legale pentru asigurarea dreptului la educație al copiilor care trebuie să își facă debutul școlar în anul școlar 2012-2013. Art. 32 (1) Copiii care trebuie să își facă debutul școlar în anul 2012-2013, dar care nu au fost înmatriculați sau nu au participat la etapele anterioare de înscriere, vor fi distribuiți de comisia județeană/a municipiului București, cu respectarea interesul educațional al copilului, a prevederilor prezentei metodologii și ținând cont de solicitările părinților. (2) Distribuirea acestora se face, pe locurile disponibile, la școala de circumscripție sau la altă unitate de învățământ pentru care optează părintele. (3) În cazul în care pentru o unitate de învățământ există mai multe cereri decât locuri libere, departajarea se face în funcție de criteriile menționate la art. 9, conform prevederilor din prezenta metodologie. Art. 33 (1) La stabilirea planurilor de școlarizare, ISJ/ISMB vor/va lua toate măsurile pentru a asigura dreptul la educație în limba maternă al tuturor copiilor, alocând unităților de învățământ/secțiilor cu predare în limba respectivă un număr de clase suficient pentru a permite cuprinderea tuturor copiilor care doresc să studieze în limba maternă respectivă. (2) Prevederile alin. (1) se aplică pentru asigurarea dreptului copiilor aparținând minorităților naționale de a studia în limba maternă, conform legii. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 11 (3) Prevederile de la alin. (1) se aplică în egală măsură pentru asigurarea dreptului copiilor de a studia în limba română, în zonele în care majoritatea unităților de învățământ sunt cu predare în altă limbă. Art. 34 (1) În localitățile în care majoritatea unităților de învățământ sunt cu predare în limba română și există un număr mic de unități de învățământ/secții cu predare în limba unei minorități naționale, comisiile județene/a municipiului București vor/va lua toate măsurile pentru a asigura accesul oricărui copil din localitate la studiul în limba maternă, prin stabilirea de circumscripții școlare specifice pentru copiii care au ca limbă maternă limba respectivă. (2) Dacă în localitățile menționate la alin. (1) există o singură unitate de învățământ cu predare în limba unei minorități, atunci circumscripția școlară specifică pentru copiii care au ca limbă maternă limba minorității respective cuprinde întreaga localitate. (3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică în mod similar pentru unitățile de învățământ cu predare în limba română, din localitățile în care majoritatea unităților de învățământ sunt cu predare într-o limbă a minorităților naționale. Art. 35 (1) Înscrierea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I, în unitățile cu predare în limba unei minorități naționale, se face în conformitate cu prevederile prezentei metodologii și cu calendarul aprobat. (2) Pentru unitățile de învățământ cu predare în limba unei minorități naționale din localitățile menționate la art. 34 alin. (2), înscrierea copiilor aparținând minorității naționale respective se face în prima etapă de înscriere. (3) În etapele următoare, pot participa la înscriere, pe locurile disponibile, copiii care au altă limbă maternă decât limba respectivă. Cap. X Înscrierea în învățământul special Art. 36 (1) Copiii cu cerințe educaționale speciale pot fi înscriși în școlile de masă, în conformitate cu prevederile prezentei metodologii. (2) În situațiile în care orientarea școlară impune înscrierea în învățământul special, părinții se adresează școlii de circumscripție, de la care vor primi informațiile necesare pentru înscrierea în învățământul special. (3) Conform legii, în clasa pregătitoare din învățământul special sunt înscriși copii cu cerințe educaționale speciale, care împlinesc vârsta de 8 ani până la data începerii anului școlar. La solicitarea scrisă a părinților, a tutorilor legali sau a susținătorilor legali, pot fi înscriși în clasa pregătitoare și copii cu vârste cuprinse între 6 și 8 ani la data începerii anului școlar. Art. 37 (1) Înscrierea copiilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul special se face în prima etapă de înscriere, direct la școala specială, cu documentele prevăzute de prezenta metodologie, la care se adaugă documentul care atestă orientarea către școala specială. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 12 (2) Comisiile de înscriere din unitățile de învățământ special completează cererile-tip de înscriere direct în aplicația informatică. (3) După completare, cererea-tip de înscriere este tipărită, verificată și semnată de părinte. (4) Toți copiii care au orientarea școlară pentru învățământul special vor fi înmatriculați conform solicitării.
a) președinte – secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din MECTS;
Cap. XI Înscrierea în învățământul particular Art. 38 (1) Fiecare unitate de învățământ are obligația de a oferi, la solicitarea părinților, inclusiv informații referitoare la unitățile de învățământ particular autorizate sau acreditate, care au în ofertă clase pregătitoare, respectiv clase I. (2) ISJ/ISMB solicită unităților de învățământ particular autorizate sau acreditate date referitoare la oferta de locuri pentru clasa pregătitoare, respectiv clasa I, pe care le comunică școlilor din învățământul de stat. (3) Școlile din învățământul de stat vor oferi părinților informații doar despre acele unități de învățământ particular care au transmis informațiile necesare către ISJ/ISMB. Art. 39 (1) În cazul în care părintele dorește înscrierea la o unitate de învățământ particular, înscrierea se face de către părinte direct la școala particulară solicitată. (2) Se recomandă ca înscrierea în unitățile de învățământ particular să se facă în prima etapă de înscriere. (3) În cazul în care, din diferite motive, copilul nu este înmatriculat la școala particulară la care părintele a solicitat înscrierea, acesta poate participa la etapele înscrierii stabilite prin prezenta metodologie. Art. 40 (1) Pentru a permite ISJ/ISMB să asigure cuprinderea tuturor copiilor care își fac debutul școlar în anul școlar 2012-2013, înscrierea copiilor în unitățile de învățământ particular se face prin completarea cererii-tip de înscriere în aplicația menționată în prezenta metodologie. (2) La încheierea tuturor etapelor de înscriere, unitățile de învățământ particular transmit ISJ/ISMB informațiile referitoare la elevii înmatriculați în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I. Cap. XII Coordonarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și la clasa I Art. 41 (1) Coordonarea, la nivel național, a acțiunilor de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I este asigurată de Comisia națională. (2) Comisia națională se compune din: Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 13 b) vicepreședinți – directori generali/directori din MECTS;
c) 1-3 secretari – inspectori de specialitate din MECTS;
d) 4-5 membri - directori și inspectori de specialitate din MECTS.
(3) Componența nominală a Comisiei naționale se stabilește, anual, prin ordin al ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului.
a) elaborează metodologia de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
b) stabilește modelul cererii-tip de înscriere și îl transmite comisiilor județene/a municipiului București;
c) instruiește președinții comisiilor județene/a municipiului București;
d) elaborează și transmite ISJ/ISMB instrucțiuni referitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
e) asigură transmiterea informațiilor referitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I, pentru anul școlar 2012-2013, către mijloacele de comunicare în masă, pentru a asigura transparența și informarea părinților și a publicului interesat;
f) controlează și îndrumă acțiunile legate de cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I în județele țării, urmărind respectarea prevederilor prezentei metodologii;
g) poate numi delegați ai Comisiei naționale, care să controleze și să îndrume activitatea comisiilor județene/a municipiului București și a comisiilor de înscriere din unitățile de învățământ;
h) analizează desfășurarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I la nivel național, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile județene/a municipiului București, și prezintă concluziile acestei analize conducerii MECTS;
i) propune ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului modificări ale metodologiei de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I.
Art. 42 Atribuțiile Comisiei naționale sunt următoarele: Art. 43 (1) Coordonarea la nivel județean/al municipiului București a acțiunilor de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I este asigurată de comisia județeană/a municipiului București. (2) Comisiile județene/a municipiului București organizează comisii de înscriere în unitățile de învățământ. Art. 44 (1) Comisia județeană/a municipiului București este numită prin decizie a inspectorului școlar general și este compusă din: a) președinte - inspectorul școlar general sau un inspector școlar general adjunct; b) secretari - 1 – 3 inspectori școlari; c) membri - 1 - 5 inspectori școlari, cadre didactice, informaticieni, operatori PC, secretari. (2) Inspectorii şcolari pentru învățământ primar și pentru învățământul preșcolar fac parte din comisia menționată la alin. (1). (3) Comisiile județene/a municipiului București au/are următoarele atribuții: Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 14 a) organizează, monitorizează și răspund/răspunde de modul de desfășurare a acțiunilor de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I, în județul respectiv/municipiul București, în conformitate cu prevederile legale și ale prezentei metodologii;
b) răspund/răspunde de transmiterea în unitățile de învățământ a prezentei metodologii și a tuturor reglementărilor privitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
c) răspund/răspunde de asigurarea cadrului pentru informarea cadrelor didactice și a părinților în legătură cu acțiunile de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
d) organizează și coordonează desfășurarea recensământului copiilor care au împlinit vârsta pentru debutul școlar, în colaborare cu reprezentanții autorităților administrației publice locale;
e) elaborează, împreună cu directorii unităților de învățământ, un plan de măsuri pentru pregătirea și organizarea cuprinderii copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I; acest plan cuprinde, în mod obligatoriu, planificarea perioadei acțiunilor de consiliere și de orientare a părinților copiilor înscriși la grădiniță în grupa mare, pregătitoare pentru școală;
f) stabilesc/stabileşte planul de școlarizare, în funcție de rezultatele recensământului și de capacitatea de cuprindere a școlilor și anunță unităților de învățământ numărul de locuri alocate pentru clasa pregătitoare, respectiv pentru clasa I;
g) introduc/introduce în aplicația informatică numărul de locuri disponibile pentru fiecare unitate de învățământ, conform planului de școlarizare aprobat;
h) asigură crearea unei baze de date la nivelul fiecărei unități de învățământ și la nivel județean, care cuprinde datele personale ale copiilor ce urmează să fie cuprinși în clasa pregătitoare și în clasa I, așa cum sunt acestea trecute în cererea-tip de înscriere și coordonează completarea bazei de date;
i) organizează un centru special de înscriere pentru candidații proveniți din alte localități/ județe, în care afișează și listele cu școlile la care aceștia au fost distribuiți;
j) numesc/numeşte, prin decizie a inspectorului școlar general, în centrul special de înscriere, o comisie formată din inspectori, directori, profesori, operatori PC, secretari, condusă de un președinte, care să asigure buna desfășurare a operațiunilor legate de înscrierea candidaților proveniți din alte localități/județe pentru cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
k) numesc/numeşte, prin decizie a inspectorului școlar general, în fiecare unitate de învățământ care va avea clase pregătitoare sau clase I, o comisie de înscriere formată din directori, profesori, operatori PC, secretari, care să asigure buna desfășurare a operațiunilor legate de crearea bazei de date pentru repartizarea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
l) instruiesc/instruieşte persoanele care fac parte din comisiile de înscriere din unitățile de învățământ și din centrul special de înscriere;
m) aprobă criteriile specifice de departajare, propuse de consiliile de administrație din unitățile de învățământ;
n) transmit/transmite, către fiecare unitate de învățământ, modelul electronic al cererii-tip de înscriere și îndrumă operațiile de completare a acestora, de verificare a cererilor-tip listate din calculator și de corectare a eventualelor erori;
Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 15 o) asigură instituirea și funcționarea unui telverde, la care părinții și alte persoane interesate pot obține, gratuit, informații referitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I;
p) numesc/numeşte un reprezentant al comisiei județene/a municipiului București, care să țină permanent legătura cu presa, pentru a oferi informații corecte și actualizate despre cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I, inclusiv posibilitatea de informare la telverde și numărul acestuia;
q) coordonează afișarea, în fiecare unitate de învățământ și pe site-ul ISJ/ISMB, a situației centralizate pe județ/municipiul București cu numărul de copii care vor fi cuprinși în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I, a planului de școlarizare alocat fiecărei unități de învățământ;
r) la sfârșitul fiecărei etape de înscriere coordonează afișarea, în fiecare unitate de învățământ și pe site-ul ISJ/ISMB, a listei copiilor înmatriculați și a locurilor rămase disponibile;
s) pot/poate numi delegați ai comisiei județene/a municipiului București, care să controleze și să îndrume activitatea comisiilor de înscriere din unitățile de învățământ;
t) controlează respectarea prevederilor prezentei metodologii în toate unitățile de învățământ din județ și sancționează, în conformitate cu prevederile legale, încălcarea legislației în vigoare de către membrii comisiilor de înscriere;
u) se asigură că toți copiii care trebuie să își facă debutul școlar în anul școlar 2012-2013 sunt înscriși într-o unitate de învățământ în clasa pregătitoare sau în clasa I și fac/face demersurile legale pentru a asigura participare la educație a acestora;
v) elaborează și transmit/transmite MECTS raportul cu privire la modul de desfășurare a procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I, în termen de 10 zile de la încheierea ultimei etape de înscriere și propun/propune eventuale modificări ale prezentei metodologii.
(4) La ședințele comisiei județene/a municipiului București participă persoana responsabilă cu telverde, informând comisia referitor la toate aspectele semnalate pe această cale.
a) realizează recensământul copiilor din circumscripția școlară și asigură informarea părinților referitor la prevederile legale, la procedurile și calendarul de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I;
b) asigură crearea bazei de date privitoare la candidații pentru înscrierea în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I;
c) verifică documentele depuse la înscriere și completează în aplicația informatică cererile-tip de înscriere, în prezența părinților, cu datele personale și, după caz, cu informația necesară pentru asigurarea departajării candidaților proveniți din alte circumscripții;
Art. 45 (1) Comisia de înscriere din unitatea de învățământ este alcătuită din: a) președinte - directorul sau directorul adjunct al unității de învățământ; b) secretar – secretarul șef sau secretarul unității de învățământ; c) membri – 1-3 cadre didactice, informaticieni, secretari etc. (2) Comisiile de înscriere din unitățile de învățământ au următoarele atribuții: Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 16 d) transmit, spre aprobare, comisiei județene/a municipiului București, criteriile specifice de departajare care se aplică în cazul în care există mai multe solicitări de înscriere a copiilor din afara circumscripției școlare decât locuri libere;
e) răspund de transcrierea corectă a datelor în cererile-tip de înscriere și verifică, împreună cu părinții, corectitudinea informațiilor introduse în aplicația informatică; efectuează corectarea greșelilor sesizate;
f) stabilesc și anunță din timp graficul desfășurării înscrierilor, precum și criteriile de departajare specifice unității de învățământ, care se aplică în situația în care există mai multe cereri de la părinți din afara circumscripției școlare decât locuri rămase libere după înscrierea copiilor din circumscripția școlară. Graficul înscrierilor va fi semnat de directorul unității de învățământ, va fi aprobat de președintele comisiei județene/a municipiului București și va fi afișat la avizierul școlii;
g) asigură prezența permanentă, pe perioada înscrierii, a unor membri ai comisiei de înscriere din unitatea de învățământ, care să ofere informații și consiliere persoanelor care se prezintă pentru completarea cererilor-tip de înscriere sau pentru a solicita informații referitoare la cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I;
h) afișează, în termenul stabilit de prezenta metodologie, listele copiilor înmatriculați la clasa pregătitoare, respectiv la clasa I.
i) elaborează și transmit ISJ/ISMB raportul cu privire la modul de desfășurare a procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare și în clasa I, în termen de 5 zile de la încheierea ultimei etape de înscriere și propun eventuale modificări ale prezentei metodologii.
Cap. XIII Dispoziții finale Art. 46
(3) Personalul din învățământ care, în procesul de înscriere a copiilor în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I, săvârșește fapte de natură penală sau care manifestă neglijență în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, este sancționat în conformitate cu prevederile legislației în vigoare.
Prezentarea de înscrisuri false, la înscrierea în clasa pregătitoare sau în clasa I, se pedepsește conform legii și atrage pierderea locului obținut prin fraudă. Art. 47 Persoanele vinovate de transcrierea eronată a datelor personale ale copiilor sau de nerespectarea altor prevederi ale prezentei metodologii vor fi sancționate disciplinar, administrativ, civil sau penal, după caz. Art. 48 (1) Se interzice unităților de învățământ de stat să instituie taxe sau să solicite părinților alte foloase, pentru a realiza înscrierea copiilor în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I. (2) Se interzice colectarea sau favorizarea acțiunii de colectare a unor fonduri materiale sau bănești de la părinții care solicită înscrierea în clasa pregătitoare sau în clasa I. Anexa I la ordinul MECTS nr. 3064/19.01.2012 de aprobare a metodologiei privind cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012-2013 şi a calendarului înscrierii __________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ Cuprinderea copiilor în clasa pregătitoare şi în clasa I pentru anul şcolar 2012 - 2013 17 Art. 49 (1) Unitățile de învățământ cu program integrat de artă și sportiv pot școlariza elevi în învățământul de artă și sportiv începând cu clasa I. (2) Înscrierea copiilor în clasa I cu program integrat de artă și sportiv se face în conformitate cu prevederile legii și ale metodologiilor în vigoare. Art. 50 Comisiile județene/a municipiului București monitorizează și controlează activitatea comisiilor de înscriere din unitățile de învățământ, verificând respectarea legalității, a transparenței și a prevederilor prezentei metodologii, inclusiv documentele elaborate de comisiile de înscriere din unitățile de învățământ sau documentele depuse pentru înscrierea copiilor în clasa pregătitoare sau în clasa I, și iau/ia măsurile care se impun pentru respectarea legalității și asigurarea drepturilor egale pentru toți copiii. Art. 51 Comisia națională verifică, direct sau prin delegații săi, respectarea prezentei metodologii și ia măsurile care se impun pentru respectarea acesteia.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése